بوتیک بازاریابی

قدم گذاشتن به دنیای متفاوت بازاریابی حرفه‌ای

بوتیک بازاریابی

۳ بازديد


۱۰ نکته مهم برای بازاریابی محتوایی موثر

بهتر است بدانید امروزه بیش از 86 درصد کسب و کارهای اینترنتی از بوتیک بازاریابی برای بهبود رتبه سایت خود استفاده می‌کنند. یکی از فاکتورهایی که به کمک آن می‌توانید در موتورهای جستجو جایگاه بهتری برای سایت خود بگیرید، تولید محتوای غیرکپی و با کیفیتی است که نیاز کاربران را برطرف کند. هر چه محتوای تولید شده یونیک باشد سریع‌تر به جایگاه‌های برتر می‌رسید. در ادامه مطلب از وب‌سایت اکرم برنجی شما را با نکات مهم بازاریابی محتوایی آشنا می‌کنیم.

بازاریابی محتوایی موثر چیست؟

به فرآیند تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و پایدار که هدف آن جذب و نگهداری مخاطبان مشخص و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار است را بازاریابی محتوایی موثر می‌گویند. این نوع بازاریابی بر ایجاد محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده یا الهام‌بخش تمرکز دارد که نه تنها نیازها و خواسته‌های مخاطب را برآورده کند؛ بلکه به برند اعتبار و شناخت بیشتری نیز ببخشد.

هدف از بازاریابی محتوا چیست؟

به‌طورکلی هدف از بازاریابی محتوا جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی است که این امر با یک برنامه‌ریزی دقیق و تولید محتوای با ارزش با در نظر گرفتن این نکات تحقق پیدا خواهد کرد.

  • مخاطبان هدف خود را شناسایی و باتوجه‌به آن محتوا تولید کنید.
  • در نظر بگیرید که محتوای تولید شده برای مخاطب شما چه سودی خواهد داشت و کدام نیاز آن‌ها را حل می‌کند.
  • چگونه می‌توان یک محتوای منحصر به فرد تولید کرد؟

۱۰ نکته مهم برای بازاریابی محتوایی موثر

بعضی از جنبه‌های بازاریابی محتوا صرفاً اقدامات بازاریابی خوبی هستند. مانند ایجاد یک مقصد نهایی یا هدف، شناسایی جامعه هدف خود، برنامه‌ریزی استراتژی، تصمیم‌گیری این‌که کجا بازاریابی یا منتشر کنید و بر نتایج‌تان نظارت داشته باشید. برخی دیگر بیشتر به بازاریابی محتوا اختصاص دارند. اینجا 10  نکته کلیدی برای بازاریابی محتوایی موثر وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید.

1. بازاریابی محتوای موفق باید بی‌نقص باشد

بازاریابی محتوا چیز جدیدی نیست؛ بنابراین مردم در حال حاضر مطالب زیادی برای انتخاب کردن در حوزه آنلاین و آفلاین دارند. برای جلب و حفظ توجه آن‌ها، محتوا باید واقعاً برجسته باشد؛ بنابراین هدف خود را بالا در نظر بگیرید.

2. اجتماعی باشید و خوب صحبت کنید

بازاریابی محتوایی موثر روابط و اجتماع‌هایی ایجاد می‌کند، پس اجتماعی باشید. سوالات و نظرات – چه خوب و چه بد – که افراد برای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند را تصدیق و هضم کنید. تلاشی که دنبال‌کنندگان شما برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما انجام می‌دهند را با به اشتراک‌گذاری مطالب آن‌ها جبران کنید.

3. مخاطبانتان را تشویق به عمل کنید

بازاریابی محتوا باید به مخاطبان شما اطلاع‌رسانی و آن‌ها را سرگرم کند. ولی در نهایت، شما می‌خواهید که کالا یا خدمات‌تان را بفروشید. اگر محتوای شما شامل یک فراخوان برای اقدام، همانند ” این ویدیو را تماشا کن” یا ” این فرم را پر کنید” باشد، احتمالا پاسخ مشتری را دریافت می‌کنید. اگر مخاطبان‌تان بتوانند با محتوای شما تعامل داشته باشند، به احتمال زیاد آن را به خاطر خواهند آورد.

4. محتوای موفق، محتوای متناسب با جامعه هدف شماست

اگر درک روشنی از کسانی که جامعه هدف شما را تشکیل می‌دهند نداشته باشید، محتوای شما جهت و تمرکز کمی خواهد داشت. از شخصیت‌ها برای شناسایی گروه خاصی که مورد هدف قرار می‌دهید، استفاده و محتوای خود را بهینه کنید تا به نیازهای مشخص آن‌ها پاسخ دهد، مستقیماً با آن‌ها صحبت کند و از طریق کانال‌ها و در قالب‌هایی که برایشان بهتر است، ارائه شود.

5. بازاریابی محتوایی موثر؛ محتوای عالی یک هویت قوی دارد

انتظارات مردم را بسازید تا بدانند چه چیزی در راه است. به محتوایتان رویکرد، لحن و ظاهر یکپارچه و باثباتی بدهید، روی موضوعی کلی یا یک قالب تمرکز کنید که توجه مداوم مردم را به شما جلب کند.

6. کانال‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید

در مبحث بازاریابی محتوایی موثر کانال‌هایی که مخاطبان شما بیشتر استفاده می‌کنند، شناسایی کنید و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. پیدا کنید به کجا می‌روند – آنلاین و آفلاین – و آنجا حضور داشته باشید! مخاطبان‌تان را با محتوایتان غرق نکنید. آن ‌را در “بخش‌هایی” که مناسب کانال مورد استفاده‌تان است، عرضه کنید.

7. آگاهی داشتن از آخرین اتفاقات و تحولات حیاتی است

ثبات مهم است؛ اما چابکی و سازگاری نیز مهم‌تر هستند. به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بودن برای پاسخ‌دهی به رویدادهای جاری و اخبار صنعت به این معنی است که شما نباید فرصت‌های ایجاد محتوای موضوعی را از دست دهید.

8. کنار گذاشتن “زور چپانی” امری محوری است

تلاش بی‌وقفه برای حداکثرسازی فروش یا سود، اکثر سرمایه‌گذاری‌ها و بازاریابی محتوایی موثر را به شکست محکوم می‌کند. از تبلیغات آشکار و تکنیک‌های فروش “بی‌ملاحظه” خودداری کنید. در مسیر ارائه اطلاعات مفید، مرتبط و سرگرم‌کننده حرکت کنید تا مردم به شما با عرف و وفاداری خود پاداش دهند.

9. روی تناوب تمرکز کنید

شما می‌خواهید توجه مخاطبان خود را به خودتان نگه دارید، ولی نه با این‌که از استقبال خود پیشی بگیرید. تصمیم بگیرید که “تناوب” درست محتوا چیست و آن‌را به گونه‌ای تنظیم کنید که با میزان پاسخگویی مخاطبان‌تان مطابقت داشته باشد. پلتفرم رسانه‌ای که از آن استفاده می‌کنید را نیز در نظر بگیرید. برای مثال شما به طور طبیعی بیشتر انتظار توده‌ای از محتوای تکراری – ولی کوتاه‌تر – در توییتر دارید تا در مجموعه‌ای از کتاب‌ها.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.